Μερικές Αρχές Χειρισμού παιδιών με δυσκολίες συγκέντρωσης και οργάνωσης.

Μερικές Αρχές Χειρισμού παιδιών με δυσκολίες συγκέντρωσης και οργάνωσης.

Εντοπίστε τις αιτίες που μπορεί να επηρεάζουν την επιθυμία του παιδιού να εμπλακεί θετικά στα μαθήματα ή σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. αίσθημα αποτυχίας).

«If a child is not learning the way you are teaching,
then you must teach in the way the child learns»
Rita Dunna

  • Δημιουργήστε ευκαιρίες για θετική προσοχή (αξιοποιείστε τα ενδιαφέροντα του παιδιού)
  • Εντοπίστε τις περιπτώσεις στις οποίες το παιδί αποδίδει καλύτερα και χρησιμοποιείστε τις σαν ένα δυνατό σύμμαχο.
  • Να είστε σαφείς-συγκεκριμένοι σ’ αυτό που ζητάτε. Βοηθάτε με αυτό τον τρόπο να εστιάσει την προσοχή του . Μικρές και σαφής οδηγίες. Αποφύγετε τις πολλές ερωτήσεις και τις μακροσκελή οδηγίες καθώς μπερδεύουν και αποδιοργανώνουν περισσότερο τα παιδιά.
  • Οργανώστε και δομήστε τις δραστηριότητες, τους κανόνες, τη ρουτίνα της τάξης & του σπιτιού και παραμείνετε σταθεροί σε αυτά. Η σταθερή οριοθέτηση και ο προγραμματισμός βοηθούν στην δόμηση της καθημερινότητας αυξάνοντας την επιτυχή εμπλοκή των παιδιών στα καθημερινά τους έργα.
  • Ελαττώστε τις διασπάσεις αυξάνοντας τα επιθυμητά ερεθίσματα, ελαττώνοντας τα ανεπιθύμητα, λάβετε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει το συγκεκριμένο παιδί.
  • Προστατέψτε και ενισχύστε την αυτοεκτίμηση του παιδιού δημιουργώντας ευκαιρίες για επιτυχία, επικοινωνώντας με ζεστασιά και αποδοχή. Χρησιμοποιείστε επιβραβεύσεις .
  • Αποφύγετε την επανάληψη δραστηριοτήτων διότι χωρίς αλλαγή και καινοτομία δεν κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον του παιδιού για μάθηση.
  • Σπάστε τις δραστηριότητες σε στάδια (σύντομες δραστηριότητες) όπως και με τις εντολές: Τα παιδιά με ΔΕΠΥ χρειάζονται πιο συχνή και πιο άμεση επανατροφοδότηση, π.χ. λεκτική υπενθύμιση (΄΄τώρα κάνουμε ….αυτό΄΄) ή σωματική υπενθύμιση π.χ. άγγιγμα στην πλάτη για εστίαση της προσοχής.
  • Μικρές και άμεσες επιβραβεύσεις είναι πιο αποτελεσματικές
  • Ήπιες τιμωρίες μπορεί να είναι αποτελεσματικές όταν χρησιμοποιούνται αραιά και όταν είναι πολύ συγκεκριμένες.
  • Για την επιβράβευση λάβετε υπόψη τι προτιμά το παιδί (π.χ. Η/Υ)
  • Ενημέρωση και ανασκόπηση των δραστηριοτήτων βοηθά το παιδί να κατανοήσει τι αναμένεται από το ίδιο και να καταλάβει τι κάνει.
  • Μην επαναλαμβάνετε με απόγνωση, ξανά και ξανά το ίδιο πράγμα στο παιδί . Αυτό μάλλον το μπλοκάρει περισσότερο με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος αποτυχίας & ματαίωσης γεγονός που δεν ενισχύει την αυτοεκτίμηση και συνεπώς την προσπάθεια. Σε αυτές τις περιπτώσεις. Δώστε χρόνο στο παιδί αλλά και στον εαυτό σας.
  • Τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα σε ομάδες των δύο, παρά μεγαλύτερες.Οπότε μην ξεκινήσετε με εμπλοκή σε ομαδικά αθλήματα ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες γιατί πιθανότατα να αποτύχει σε μεγάλη ομάδα. Δοκιμάστε κολύμπι, ιππασία, σκάκι, ζωγραφική, μουσικοκινητική αγωγή σε μικρή ομάδα. Η γιόγκα για παιδιά είναι επίσης μια προτεινόμενη αθλητική δραστηριότητα που βοηθά πολύ και κερδίζει συνεχώς έδαφος κυρίως στο εξωτερικό και πρόσφατα και στην Ελλάδα.

ΞΗΡΟΥ Χ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ    ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ



Posted in Ειδική αγωγή, Εργοθεραπεία.