xirou

 

Η Αναπτυξιακή Εργοθεραπεύτρια κ. Γιώτα Ξηρού σας απαντά,

σε θέματα Εργοθεραπείας. 

xirou300 

Συμπληρώστε τη φόρμα ερώτησης

Το όνομά σας ή τα αρχικά (απαραίτητο)

Το email σας (απαραίτητο)

Θέμα

Το μήνυμά σας

Τα στοιχεία σας δεν θα δημοσιευθούν και δεν θα παραχωρηθούν σε τρίτους.

Το ερώτημα και η απάντηση, θα δημοσιευτούν στη διπλανή στήλη "Απαντήσεις σε προηγούμενα ερωτήματα"

Για απάντηση στο mail σας, ελέγξτε το φάκελο spam, junk, ανεπιθύμητη αλληλογραφία

Απαντήσεις σε προηγούμενα ερωτήματα.

Πατώντας πάνω στην ερώτηση εμφανίζεται η απάντηση.

 

Καταρχήν είναι 2 μήνες έχετε που ξεκινήσατε την εκπαίδευση ή 2 μήνες είναι από τότε που τελείωσε η εκπαίδευση και το παιδί έχει μάθει που πρέπει να ουρεί. Όπως και να έχει και στις 2 περιπτώσεις οι 2 μήνες είναι πολύ μικρο χρονικό διάστημα για να μιλήσουμε για εμπέδωση μιας σειράς καινούριων δεξιοτήτων όπου και απαιτούνται για την κατάκτηση της τουαλέτας. Συνεπώς δεν μπορούμε να μιλήσουμε για παλινδρόμηση . Καλό θα ήταν να συνεχίσετε την εκπαίδευση με επιβράβευση και όχι αρνητική κριτική. Αν δείτε οτι το παιδί πιέζεται περισσότερο από το αναμενόμενο δώστε λίγο χρόνο και ξεκινάτε την προσπάθεια πάλι σε ενα μήνα. Άλλωστε μην ξεχνάτε παράγοντες όπως η μεγάλη κατανάλωση υγρών κατά τους καλοκαιρινους μήνες, χυμών, φρούτων αυξάνουν την ανάγκη για ούρηση. Το χαλαρό πρόγραμμα των διακοπών που βγάζει τα παιδιά από τη στΑΘΕΡΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΟΥΣ ΡΟΥΤΙΝΑΣ, Και γενικότερα αλλαγές στην καθημερινοτητα μας τους καλοκαιρινους μήνες μπορεί να επηρεάζει τα παιδιά μας. Ακόμα και οι διαφορετικές ρουτίνες στον ύπνο επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα. Συνεχίστε την εκπαίδευση και οτι χρειαστείτε θα είμαστε στη διάθεση σας.

ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΥΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟ) ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΣΕ ΤΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ, ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ. ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ  ΟΔΗΓΙΕΣ :

  • ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΣΙΤΣΑ ΚΑΙ ΚΑΚΑ
  • ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ Η ΚΑΠΟΙΟ ΑΔΕΡΦΑΚΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
  • ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΟΥ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ (ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ)
  • ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΘΕΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΚΑΤΙ ΔΗΛ. ΠΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΩΣΤΟΣΟ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΤΑΙ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΔΗΛ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΕ ΜΕ ΗΡΕΜΑ ΛΟΓΙΑ »ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΣΙΤΣΑ ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ΄΄
  • ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5-7 ΛΕΠΤΑ.
  • ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΟΠΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΛ. ΕΙΚΟΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΕΞΗΣ SITE:http://www.freeprintablebehaviorcharts.com/picture%20cards%20pdf/bathroom%20steps%203.pdf
  • ΔΩΡΕΑΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ http://www.freeprintablebehaviorcharts.com/toilettrainingcharts.htm#Boy_Potty
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΑΛΕΤΤΑΣ Η ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΧΩΡΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΕΙΡΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Π.Χ. ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ- ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΒΡΑΚΑΚΙ- ΚΑΘΟΜΑΙ – ΣΗΚΩΝΩ ΒΡΑΚΑΚΙ- ΣΗΚΩΝΩ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ- ΠΛΕΝΩ ΧΕΡΙΑ.
ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΜΙΑ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ. ΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΔΥΣΗ ΑΠΟΔΥΣΗ ΙΣΩΣ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ »ΑΝΕΒΑΖΩ-ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΚΑΙ ΕΣΩΡΟΥΧΟ». ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΣΥΧΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΗ. ΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗς ΤΗς ΜΥΙΚΗς ΔΥΣΤΡΟΦΙΑΣ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΑΝΕΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ?
Σύμφωνα με τους αναπτυξιακούς πίνακες αναμένουμε ένα παιδάκι να βαδίσει μεταξύ 12-14 μηνών. Ωστόσο γνωρίζουμε πως η ανάπτυξη κάθε ανθρώπου είναι μοναδική και για το λόγο αυτό δεν υπάρχουν αυστηρά ΄΄στεγανά΄΄ στα αναπτυξιακά ορόσημα.Το οτι το παιδάκι σας παρεκκλίνει λίγο από την πεπατημένη ή  διαφοροποιείται λίγο στον ρυθμό ανάπτυξής του σε σχέση με τε συνομήλικα παιδάκια δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας. Θα σας συμβούλευα καταρχήν να είστε ψύχραιμη και να παρατηρείται το παιδί συνολικά στην κινητική του ανάπτυξη. Αν τα προηγούμενα ορόσημα έχουν επιτευχθεί με επιτυχία δηλ. δεν έχει εμφανίσει σοβαρή δυσκολία στο ρολλάρισμα, στην αλλαγή θέσεων ως βρέφος και ιδίως εαν έχει μπουσουλήσει και συνεχίζει να μπουσουλάει με προσπάθεια να ορθοστατήσει και να βαδίσει τότε οι πιθανότητες να χρειάζεται λίγο χρόνο ακόμα είναι πάρα πολλές.
  Εαν ωστόσο υπάρχει επιβαρυμένο προγεννητικό και περιγεννητικό ιστορικό και παρατηρείτε συνολικότερη καθυστέρηση στην επίτευξη κινητικών δεξιοτήτων καλό θα ήταν να το συζητήσετε με τον Παιδίατρό σας ο οποίος θα σας παραπέμψει εαν το κρίνει απαραίτητο σε Αναπτυξιολόγο Παιδίατρο για πλήρη αναπτυξιακό έλεγχο.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα μωρό αρνέιται να φάει. Καταρχήν πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι:
  1. το μωρό είναι ξύπνιο και σε κατάλληλο επίπεδο διέγερσης
  2. ότι πεινάει
  3. ότι δεν έχει πρόβλημα με καινούρια αντικείμενα που είτε την ακουμπούν γύρω από το στόμα είτε τοποθετούνται μέσα σε αυτό. Εαν υπάρχει θεμα σε αυτό πρεπει να δοκιμάσουμε τεχνικές απευεσθητοποίησησς και προετοιμασίας για σίτιση με κουταλι είτε να το αναβάλουμε χρονικά για λίγο ωστε το μωράκι να ωριμάσει λίγο ακόμα.
Εαν το μωρακι σας είναι πάνω από 6 μηνών, έχετε προσπαθήσει σε διάφορες ώρες της ημέρας να το ταίσετε με κουτάλι και έχετε δοκιμάσει και τεχνικές προετοιμασίας (όπως απαλό μασάζ με γάζα γύρω και μέσα στο στόμα) και συνεχίζει να αρνειται τη ληψη  τροφης απο το κουτάλι τότε ίσως υπάρχουν κάποια από τα εξής θέματα:
  • παραμονή και έκλυση αντανακλαστικών (και κυρίως εξεμετικού )
  • αισθητηριακή ευαισθησια που καθιστα αδυνατη τη ληξη νεων τροφων
  • φτωχή αισθητηριακή διάκριση με αποτελέσμα να μην καταλαβαίνει τι είναι στο στόμα και να φοβάται
  • άλλα ιατρικά θέματα (όπως εισροφήσεις)
  • φτωχός στασικός έλεγχος λόγω χαμηλού μυικού τόνου
Αυτού του είδους τα προβλήματατ αντιμετωπίζονται από Παιδιατρικούς Λογοθεραπευτές και Εργοθεραπευτες εξιδικευμένους σε τεχνικές σίτισης . Μην πιέζεται το βρέφος χωρίς να συμβουλευτείτε τον Παιδίατρο σας.