Η Αναπτυξιακή Εργοθεραπεύτρια κ. Γιώτα Ξηρού σας απαντά,
σε θέματα Εργοθεραπείας.
Συμπληρώστε τη φόρμα ερώτησης
Απαντήσεις σε προηγούμενα ερωτήματα.
Πατώντας πάνω στην ερώτηση εμφανίζεται η απάντηση.
Καταρχήν είναι 2 μήνες έχετε που ξεκινήσατε την εκπαίδευση ή 2 μήνες είναι από τότε που τελείωσε η εκπαίδευση και το παιδί έχει μάθει που πρέπει να ουρεί. Όπως και να έχει και στις 2 περιπτώσεις οι 2 μήνες είναι πολύ μικρο χρονικό διάστημα για να μιλήσουμε για εμπέδωση μιας σειράς καινούριων δεξιοτήτων όπου και απαιτούνται για την κατάκτηση της τουαλέτας. Συνεπώς δεν μπορούμε να μιλήσουμε για παλινδρόμηση . Καλό θα ήταν να συνεχίσετε την εκπαίδευση με επιβράβευση και όχι αρνητική κριτική. Αν δείτε οτι το παιδί πιέζεται περισσότερο από το αναμενόμενο δώστε λίγο χρόνο και ξεκινάτε την προσπάθεια πάλι σε ενα μήνα. Άλλωστε μην ξεχνάτε παράγοντες όπως η μεγάλη κατανάλωση υγρών κατά τους καλοκαιρινους μήνες, χυμών, φρούτων αυξάνουν την ανάγκη για ούρηση. Το χαλαρό πρόγραμμα των διακοπών που βγάζει τα παιδιά από τη στΑΘΕΡΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΟΥΣ ΡΟΥΤΙΝΑΣ, Και γενικότερα αλλαγές στην καθημερινοτητα μας τους καλοκαιρινους μήνες μπορεί να επηρεάζει τα παιδιά μας. Ακόμα και οι διαφορετικές ρουτίνες στον ύπνο επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα. Συνεχίστε την εκπαίδευση και οτι χρειαστείτε θα είμαστε στη διάθεση σας.
ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΥΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟ) ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΣΕ ΤΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ, ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ. ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΔΗΓΙΕΣ :
- ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΣΙΤΣΑ ΚΑΙ ΚΑΚΑ
- ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ Η ΚΑΠΟΙΟ ΑΔΕΡΦΑΚΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
- ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΟΥ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ (ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ)
- ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΘΕΣΕΙΣ
- ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
- ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΚΑΤΙ ΔΗΛ. ΠΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΩΣΤΟΣΟ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΤΑΙ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΔΗΛ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΕ ΜΕ ΗΡΕΜΑ ΛΟΓΙΑ »ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΣΙΤΣΑ ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ΄΄
- ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5-7 ΛΕΠΤΑ.
- ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΟΠΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΛ. ΕΙΚΟΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΕΞΗΣ SITE:http://www.freeprintablebehaviorcharts.com/picture%20cards%20pdf/bathroom%20steps%203.pdf
- ΔΩΡΕΑΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ http://www.freeprintablebehaviorcharts.com/toilettrainingcharts.htm#Boy_Potty
- το μωρό είναι ξύπνιο και σε κατάλληλο επίπεδο διέγερσης
- ότι πεινάει
- ότι δεν έχει πρόβλημα με καινούρια αντικείμενα που είτε την ακουμπούν γύρω από το στόμα είτε τοποθετούνται μέσα σε αυτό. Εαν υπάρχει θεμα σε αυτό πρεπει να δοκιμάσουμε τεχνικές απευεσθητοποίησησς και προετοιμασίας για σίτιση με κουταλι είτε να το αναβάλουμε χρονικά για λίγο ωστε το μωράκι να ωριμάσει λίγο ακόμα.
- παραμονή και έκλυση αντανακλαστικών (και κυρίως εξεμετικού )
- αισθητηριακή ευαισθησια που καθιστα αδυνατη τη ληξη νεων τροφων
- φτωχή αισθητηριακή διάκριση με αποτελέσμα να μην καταλαβαίνει τι είναι στο στόμα και να φοβάται
- άλλα ιατρικά θέματα (όπως εισροφήσεις)
- φτωχός στασικός έλεγχος λόγω χαμηλού μυικού τόνου